Specificaties
Algemeen
Kenteken
VGB-15-D
Merk
Ford
Model
Transit
Uitvoering
2.0 TDCI 130pk L3H2 MHEV Hybride Euro 6 - Schuifdeur L+R - Navi - Camera
Carrosserie
Bestelauto
Tellerstand
114.935 km
Emissienorm
Euro 6
Aantal deuren
5
Aantal zitplaatsen
3
Aantal sleutels
2
Aantal handzenders
2
Brandstof
Diesel/Elektrisch
Transmissie
Handgeschakeld
Basiskleur
Wit
APK
25 mei 2025
Geschiedenis
BTW/Marge
Btw
Bouwjaar
2020
Datum deel 1
25 mei 2020
Onderhoudsboekjes
Niet opgegeven
Maten en gewichten
Massa
2066 kg
Wielbasis in cm
375 cm
Lengte in cm
598 cm
Breedte in cm
206 cm
Hoogte in cm
255 cm
Maximaal toegelaten gewicht (GVW)
3500 kg
Maximaal trekgewicht ongeremd
750 kg
Laadvermogen
1434 kg
L
L3
H
H2
Cabine lengte
Enkel
Motor
Aantal cilinders
4
Cilinderinhoud
1995 cc
Aantal versnellingen
6
Gemiddeld brandstofverbruik
6.3l per 100km
CO2-uitstoot
216 g/km
Opties & Accessoires
Exterieur
- Achterdeuren
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
- Centrale deurvergrendeling
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Chroom delen exterieur
- Mistlampen voor
- mistlampen voor
- Parkeer assistent
- Parkeersensor achter
- Parkeersensor voor
- Parkeersensor voor en achter
- Trekhaak
- Trekhaak
- Zijschuifdeur links
- Zijschuifdeur rechts
Infotainment
- Achteruitrijcamera
- Achteruitrij Camera
- Audio installatie
- Bluetooth telefoonvoorbereiding
- Carkit
- MP3 aansluiting
- Multimedia-voorbereiding
- Multimedia systeem
- Navigatie
- Navigatiesysteem
- Navigatiesysteem full map
- Radio
- Radio cd speler
- Stuurwiel multifunctioneel
Interieur
- 2 zitplaatsen rechtsvoor
- 12Volt aansluiting
- Airco
- Armsteun
- Armsteun voor
- Boordcomputer
- Cruise control
- Cruisecontrol
- Elektrische ramen voor
- Lederen stuurwiel
- Lendesteunen (verstelbaar)
- Stuur verstelbaar
- Tussenschot volledig
Milieu
- Start/stop systeem
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Airbag bestuurder
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Anti Blokkeer Systeem
- Anti doorSlip Regeling
- Derde remlicht
- Elektronisch Stabiliteits Programma
- Roll Stability Control
Overige
- 2e sleutel
- Bluetooth
- centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Connected services
- Dab
- Onderhouds + km historie aanwezig
- PRIJS EXCLUSIEF BTW / NETTO PRIJS
- Schuifdeur links & rechts
- Service onderhouds + km historie aanwezig
- Zijwandbekleding laadruimte
Over deze Ford Transit
De Ford Transit MHEV heeft in beginsel gewoon een dieselmotor. Een moderne diesel, de EcoBlue 2.0 liter diesel, in ons model goed voor 136 pk. Onder de bijrijdersbank in onze Transit vind je een 48-volt lithium-ion accu. Het MHEV-systeem maakt gebruik van een geïntegreerde starter/generator om energie terug te winnen tijdens het remmen van de auto en slaat deze energie op in de accu. De opgeslagen energie wordt vervolgens gebruikt om de elektrische uitrusting van het voertuig van spanning te voorzien en de motor tijdens normaal rijden en accelereren te ontlasten.
Hamvraag; hoe rijdt dat nou, met zo’n MHEV? Het antwoord is eenvoudig: niet heel veel anders dan met een gewone diesel! Aan boord merken we dat het aangenaam stil is. In de stad komt de motor dankzij het start-stop systeem regelmatig tot rust. Bij het wegrijden, wat normaal veel brandstof kost, wordt de diesel ondersteund door de 48V-accu. Ook als we op een stoplicht afrollen merken we dat de diesel er voortijdig mee stopt, om maar zoveel mogelijk brandstof te besparen. Het rijgedrag van de Transit wordt er echter in het geheel niet nadelig door beïnvloed. De elektrische ondersteuning geeft de auto een wat lichtvoetig karakter; je merkt dat er ergens iets een handje meehelpt. Dankzij de elektrische stuurbekrachtiging stuurt de Ford veel lichter dan voorheen.
Volgens de theorieën van Ford moet de MHEV-ondersteuning zo’n drie procent aan brandstof besparen ten opzichte van een Transit enkel op diesel. In meerdere tests scoort de Transit gemiddeld een verbruik van 1 liter diesel op 13,3 kilometer. Houden we dat naast de Transit diesel uit 2018 (1 op 9,5 in de verbruikstest) dan is dat niet drie procent zuiniger, maar meer dan 20 procent! Zeker voor wie veel rijdt is de Transit MHEV dus zeker het overwegen waard.
Hamvraag; hoe rijdt dat nou, met zo’n MHEV? Het antwoord is eenvoudig: niet heel veel anders dan met een gewone diesel! Aan boord merken we dat het aangenaam stil is. In de stad komt de motor dankzij het start-stop systeem regelmatig tot rust. Bij het wegrijden, wat normaal veel brandstof kost, wordt de diesel ondersteund door de 48V-accu. Ook als we op een stoplicht afrollen merken we dat de diesel er voortijdig mee stopt, om maar zoveel mogelijk brandstof te besparen. Het rijgedrag van de Transit wordt er echter in het geheel niet nadelig door beïnvloed. De elektrische ondersteuning geeft de auto een wat lichtvoetig karakter; je merkt dat er ergens iets een handje meehelpt. Dankzij de elektrische stuurbekrachtiging stuurt de Ford veel lichter dan voorheen.
Volgens de theorieën van Ford moet de MHEV-ondersteuning zo’n drie procent aan brandstof besparen ten opzichte van een Transit enkel op diesel. In meerdere tests scoort de Transit gemiddeld een verbruik van 1 liter diesel op 13,3 kilometer. Houden we dat naast de Transit diesel uit 2018 (1 op 9,5 in de verbruikstest) dan is dat niet drie procent zuiniger, maar meer dan 20 procent! Zeker voor wie veel rijdt is de Transit MHEV dus zeker het overwegen waard.
Financieren vanaf
€ 273,- per maand
Financieren vanaf
€ 273,- per maand